vrijdag 26 december 2008

Organisatie BLOG

Mijn BLOG zal bestaan uit enkele vaste rubrieken, waarvan sommigen op een vaste dag zullen gepost worden. Dit is gemakkelijker voor jullie en voor mij ook. Deze rubrieken zullen volgende labels krijgen:
1) Blog:
Dit zal over de BLOG gaan (net als dit stuk). Hopelijk moet ik dit zo min mogelijk gebruiken. Als jullie op dit label drukken komen jullie dus alles te weten wat jullie maar moeten weten over de BLOG.
2) Tips (zal ik altijd op maandag posten)
Onder deze rubriek zal ik altijd tips geven over beleggen of wat er bij komt kijken.
3) Portefeuilles: Mature, Alfa, … (zal ik altijd in weekend posten)
Jullie weten ondertussen al dat ik een paar portefeuilles heb samengesteld en door op hun respectievelijke naam te drukken kunnen jullie deze ten alle tijden volgen. De updates van deze portefeuilles zal ik steeds posten in het weekend (ontvangen dividenden, mogelijke aan- en veropen). Ik zal wel op voorhand aangeven welke aandelen minder passen in de portefeuille en welke ik in aanmerking acht om deze te vervangen.
4) Info
Hierbij zal ik over algemene zaken schrijven die betrekking hebben met beleggen. Bepaalde termen die ik in andere rubrieken gebruik en uitleg vereisen zal ik hierin dan ook uitleggen.
5) Opinie
Hier zal ik telkens mijn opinie geven over zaken die mij opvallen tijdens de dag/week/maand betreffende aandelen van de Brusselse beurs. Hierbij probeer ik wel zo objectief mogelijk te blijven. Hopelijk zullen jullie mijn nooit betrappen op het ongefundeerd postuleren van mijn mening over een bepaalde gebeurtenis/feit.
6) Biotech (zal ik altijd op woensdag posten)
Dit zal telkens over de biotech bedrijven gaan op de Brusselse beurs (misschien later over bedrijven op de rest van Euronext ook, maar voorlopig nog even niet).
7) Analyse
Tot hier toe heb ik dit nog niet gedaan in de BLOG, maar ik zal dit in de toekomst wel doen. Fundamentele analyse is belangrijk en mag op deze BLOG niet ontbreken. Jaarverslagen uitpluizen doe ik graag. Hoe dit juist zal gebeuren weet ik niet, want het moet overzichtelijk en de ratio’s die ik ga gebruiken zal ik ook vooraf uitleggen in deze sectie. Technische analyse is niet zo mijn ding. Ik kijk wel naar koersgrafieken, maar trek er nooit besluiten uit voor mijn belegging. Ik weet dan enkel of het aandeel ooit minder of meer kostte, meer niet.

Het kan zijn dat ik enkele posts meerdere labels meegeef. Ook de bedrijven die meerdere malen zullen terugkomen geef ik een label. Als julle dan enkel iets over een bedrijf willen lezen, dan kunnen jullie direct de posts over dit aandeel opvragen.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten