maandag 6 april 2009

Tip: Lees geen SPAM

Waarschijnlijk hebt u al mails gekregen die lijken op de volgende:


OPEN NOOIT DE BIJLAGE. Dat is overduidlijk, want het is SPAM. Alhoewel: een multimillion Dollars investment plan tart toch wel elke verbeelding ;-).

Ik had het op 29 december van 2008 al eens even over SPAM. In bovenstaand bericht zien jullie ook dat ik AVG free gebruik als anti-virus programma en dat doet het hem duidelijk wel. Meermaals in de maand krijg ik ook berichten over aandelen op de Pink Sheets. Het zijn steeds bedrijven die een missing link gevonden hebben in een belangrijke technologie, of een doorbraak hebben gemaakt in een zoektocht naar een nieuwe molecule. Telkens raden ze aan om zelfs tot meer dan 100 keer meer te betalen dan dat het noteerde. Gelukkig wonen wij in België/Nederland en kunnen we eens goed lachen met het koersverloop van dat aandeel. Je kan SPAM berichten steeds traceren en dateren (als je weet waar te zoeken natuurlijk) en dan zie je dat de koers nog dezelfde dag de hoogte in schoot en een dag of 2-3 nadien weer als een kaartenhuisje in elkaar zakte.

Mensen die geld ruiken zijn rare dieren, ze doen dan zaken waarmee ze andere mensen zouden uitlachen hadden ze het zelf niet gedaan. Doe het dus nooit zelf. Laat u nooit vangen aan SPAM. Gebruik een goede mail filter en maak dat u kan lachen als u achteraf de koerscapriolen ziet van de aanbevolen aandelen.

Bedankt voor het lezen.

1 opmerking:

  1. Dag Alberken,
    Ik vind dat je een heel leuke blog hebt. Maar ik zou je een voorstel willen doen. (gewoon van blogger tot blogger :-)

    Zou je mij eens je e-mail kunnen mailen? Mijn adres: contact (AD) SlimmeBeleggers.com

    BeantwoordenVerwijderen