donderdag 12 februari 2009

Blog: Update

Op 26 december vorig jaar gaf ik een kort overzicht over hoe deze BLOG in elkaar zou steken. Dit is hierop een aanvulling. Mijn BLOG bestaat dus uit enkele rubrieken en die kunnen jullie volgen onder volgende labels Blog, Info, Tips, Analyse, Biotech, Opinie, Mature en Alfa. Hierbij komt nu het label Gewoon. Ik heb gemerkt dat als ik zelf mijn BLOG bekijk dat sommige post niet echt thuishoorden aar ze stonden. Vooral dan in de rubriek Info. Nu is dit een beetje een mengelmoes tussen uitleg over effectief zaken die duiding vragen en zaken die ik gewoon uitleg. Zo zijn de post over prestaties beurs vorig jaar en het rendement van mijn portefeuille, zaken die niet direct thuishoren in deze sectie. Vandaar dat ik het label Algemeen ga toevoegen.

Een ander iets dat jullie misschien is opgevallen is het feit dat ik weinig kans zie om over Analyse iets te schrijven. Ikzelf doe deze blog voor mijn plezier en soms is het op mijn werk zo druk dat ik zelfs geen tijd heb om de stukken, die ik avond ervoor voorbereid heb, te posten. Ondertussen gebeurt er hier en daar wel iets op de beurs (de laatste tijd was dit bijna steeds Fortis), waardoor ik als aandeelhouder natuurlijk gemakkelijk hierover iets kwijt wil. Momenteel is het ook volop resultaten aan het regenen op de beurs, dus ben ik vanzelfsprekend ook hier mee bezig. Soms denk ik dat het misschien aangewezen is om hier steeds op in te gaan, maar ik wil niet te sterk gaan lijken op een krant. Ik probeer mij ook te houden aan slechts een en uitzonderlijk twee posts per dag, want anders ben ik misschien te snel uitgeschreven en jullie te snel uitgelezen op mijn geschrijf.

Mijn eigen mening primeert. Zo heb ik laatstleden nog geschreven over resultaten van Spector dat ik het verdacht vond dat ze in januari niet met cijfers van Photo Hall naar buiten kwamen, maar wel met cijfers van hun fotodivisie en wat blijkt: mijn gevoel was juist, hun fotodivisie deed het goed, maar Photo Hall wat minder. Ik vind het belangrijker om dergelijke dingen te schrijven dan puur resultaten van bedrijven (ik zal deze wel vermelden om mijn punt te verduidelijken). Daarom draait een Blog ook en ik hoop dat jullie dit blijven appreciƫren.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten