vrijdag 6 februari 2009

Info: Steun zonnepanelen gradueel naar beneden

Zoals verwacht heeft de Vlaamse regering eindelijk te kennen gegeven dat de huidige steun voor wie zonnepanelen op zijn dak liggen heeft vanaf 2010 geen € 450/MWh meer zal bedragen. Vanaf 2010 wordt dit € 350 en in 2020 wordt het zelfs teruggeschroefd naar € 10, indien je dak niet geïsoleerd is dan zal je niets meer krijgen. Nu ik kan mij vergissen, maar je kan nog steeds een contract afsluiten met uw elektriciteitsproducent waarin staat dat je hem gedurende 15 jaar verplicht om hetzelfde bedrag uit te betalen per MWh. Goed uitkijken dus en voor de verandering een contract met uw energie”leverancier” gebruiken in uw voordeel.

Dit nieuws verbaast mij helemaal niet en het zou mij nog minder verbazen als ze binnekort ook meedelen dat het belastingsvoordeel bij installatie zal verdwijnen. Alhoewel ze zo misschien de doelstelling om in Vlaanderen tegen 2020 13% aan groene stroom te produceren niet zullen halen.

Goed nieuws is er dan weer wel voor mensen die windenergie of energie uit biomassa produceren. Hun steun zal stijgen van € 80 naar € 90/MWh. Dit is volgens mij dus goed nieuws voor 4Energie Invest die groene stroom halen uit biomassa.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten