zondag 18 januari 2009

Update: Alfa portefeuille

Over deze portefeuille valt eigenlijk niet zo veel te zeggen. 4Energy Invest is beetje winstgevend en Belgacom is weer even in lagere regionen aan het vertoeven. Het blijkt een redelijk standvastige portefeuille voor slechts uit 2 aandelen te bestaan. Dit is wat we als startende beleggers nodig hebben, anders is de goesting te groot om er de brui aan te geven en dat zou zonde zijn.

Opmerking: bij berekeningen van vorige portefeuilles had ik bij het belegd bedrag de kosten bij gerekend. Deze zijn hier nu niet meer bij. Bij de Mature portefeuille is dit nu ook zo. Ik heb de vorige overzichten van de portefeuilles niet aangepast, omdat de kosten hier nog gemakkelijk kunnen afgetrokken worden. Ik heb dit gedaan, zodat ik gemakkelijker bij aan- en verkopen alles kan aanpassen. Na verloop van tijd zou het anders te verwarrend worden voor jullie, en voor mij, hoe het juist zit met het totale kostenplaatje. Om te zien of er winst of verlies is op de portefeuille houden we dus enkel rekening met wat we over hebben aan kapitaal en wat de aandelen momenteel opbrengen op de beurs.

Bedankt voor het lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten