dinsdag 20 januari 2009

Verkoopkoers KBC

Het is dus € 9,75 geworden. Dit weekend zal ik dit verwerken in de portefeuille. Moest ikzelf KBC in mijn portefeuille hebben ik zou het toch moeilijker kunnen verkopen, maar ik zou het toch ook doen (alhoewel ik het dus zelf niet bezit). Ik denk nog steeds dat het de taak is van het CBFA om maatregelen te treffen. Als een bedrijf zegt dat de geruchten echt niet correct zijn en dat ze pas op het einde van de maand alles kunnen duiden, dan moet je als beurswaakhond uw conclusies trekken en het aandeel opschorten. Zo simpel is het. Als er slechts 3 CDO's van de 17 worden getroffen door herwaardering van Moody's en dan nog wel die CDO's waarop KBC al extra afschrijvingen heeft gedaan, dan is deze koersval ruimschoots overdreven.

Natuurlijk is er het bijkomende gerucht (feit) dat het slecht gaat in midden-Europa en Rusland en met de bijhorende munten. KBC is in die regio aanwezig en ook in Ierland zijn ze aanwezig. Uit eerste hand weet ik dat het in Ierland steil bergaf gaat met de huizenprijzen (ze waren wel enorm overprijsd geworden), dus dat probleem stelt zich inderdaad ook. Het is gewoon een enorm probleem wat betreft vertrouwen, net zoals bij Fortis een paar maand geleden. Ik heb mijn les geleerd uit het vorige debacle. KBC is nu ruim ondergewaardeerd, maar ja het moet onze Mature portefeuille echt wel verlaten.

Bedankt voor het lezen.

PS laat u ook niet verleiden om KBC Ancora te kopen. Alhoewel je dezelfde rekening kan doen als voor de holding Solvac (zie Opinie Solvac in vroegere post), moet je hierbij ook rekening houden met € 570 miljoen schuld bij Ancora. Dus bij het rekenen zal je zien dat er momenteel bijna geen discount is bij Ancora ten opzichte van het aandeel KBC groep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten